Monday, January 24, 2011

Engagement days!

Hari Pertunangan Hafiz Hidayah

Nie la bakal kakak iparku..ehe.cik rossa ^_^
nie mse p'tunangan cik rossa dgn hafiz(abg mr.bachelor) pd 1.1.2011,nice date^_^.aku pun turut hadir utk menguraikan segala rahsia disebalik 'siapa gf kpd mr.bachelor'.selame nie hubgn aku dgn mr.bachelor terjalin tanpa pengetahuan parent die,so dgn kehadiran aku nie terjawab sudah lah segala rahsia2 aku dgn si dia simpan selame nie.ehe.oke,act aku kenal cik rossa nie pon baru je kot,knl kt fb jer.sbb dlu mr.bachelor ade cite yg abg die 2 penah putus tunang,so tup tap terus dpt bru n dgr2 nk b'tunang.its was shock sbb sgt pantas berlaku.aku pon search la fb abg mr.bachelor n tgk siapakah disebalik name 'cik rossa' tue.orgnyer sgt cute sbb ala kacuk pakistan n umo pon sgt muda xsilap aku dlm 19tahun kot.aku dpt tgk face to face pon mse engagement kt terengganu uma cik rossa nie.mr.bachelor lak suh aku amek cuti 5hari konon2 nk kenalkan aku pd parent la.aku pon mcm nervous pon ade n plus xready.sbb aku takot kene masak ke,mengemas ke.ahahah.dan family die sgt sporting n baek2 orgnyer..:)


Nie sya adik no.3 mr.bachelor :)
Nie sya.adik no.3 mr.bachelor.die bakal spm tahun nie.mula2 knl 2,agak kurang close and comunicate sbb myb die jenis buat hal sendiri and agk cm tomboy sikit.lame2 cm 2,3hari aku stayed die dah ley into ngn aku.so were close each other,aku sbnrnyer tito uma nenek die,dimana mr.bachelor and nenek die sahaje yg stay.parent die dok uma len so stu rumah laen floor,so aku byk privacy ngn mr.bachelor.ehe.;P sbb kdg2 mr.bachelor ske kua lewat2 mlm,aku lak join jek.kang tito uma parent die cm xsopan lak kua lewat2.aku yg xde kene mengena ngn family die pon dijadikan gadis membawa barang manisan.ehe.yg plg xbley blah,mak die turut gadingkan aku ngn tunang abg mr.bachelor.aku disuruh oleh mak die dok ats pelamin and bergambar.betapa segan and control ayunner aku ehehe.yg lagi bez bile mak die b'kate mcm nie 'nie farah bakal menantu sye' yallah,betapa gembirenyer aku smpi xterkate.nk pengsan pon ade sbb dapat greenlight dr mak die.ehehe.dah 2 mak die siap ckp,'mok nok pinang farah thun nie jgk la mau?'aku siap ckp 'ala mok,tnye la hzeq sume keputusan kt tngn die mok'hehe.yg mr.bachleor aku lak ckp 'ahh!tunggu ade keje,rumah and kete bru senang nk ckp sal tunang dan kawen.'aish.cmtu lak pikiran die..pape la syggg..up 2 u yg mne better ikut jelaa...mak die smpi geleng2 kepala 'ajik ajik..teruk beno'ahahah.aku dah gelak2 dah..ehe :P
  

Nie adik   wiwi,cumel gyler n manje geram! :
 Yang si kecik nie name wiwi,adik plg bongsu mr.bachelor.yallah,betapa manjenyer sesuai ngn nme wiwi,aha.si wiwi nie owez pelok aku tau,dgn kuatnyer hampir2 nk lemas pon ade,katenyer 'heee,kaka nie comel gerambnyer nk pelokkk!!'aku lak terima ngn 'iyer pelok laa..'ahaha.mr.bachelor lak menambahkan kesakitan aku yg ade ,'ahh,pelok kaka fara tue smpi kurus' memerli aku bukn maen.tensen jek.ish.si wiwi nie bru nk msok darjah 5,cumel jek ngn perangai manje,ehe.aku memg close ngn adik die nie,men game shme2,tgk tv shme2 n kua shme2.banjer die mam mcd,sbb die baek ngn aku.aha.mr.bachelor nie syg betol adik die yg nie,cium2,pelok2.adoi.aha.aritu mse engagement,wiwi nanges2,aku tnye la npe?? 'kak rossa  tunang..'aku tnye 'ala,kak rossa tunang ngn abg wiwi kn?nnti wiwi ley bwk kak rossa rumah maen2 slalo kn?'nanges2 pelok aku.ahaha.sume org kt tmpt tunang tue tgk jek aku.aku pon dh pening kple cmne nk hentikan wiwi nanes,aku pnggil si mr.bachelor yg sebuk dok amek gambar,mentang2 kt tngan die ade camera dslr,sume dok nk snap,aku pass adik die kt die tnye 'npe ngn wiwi nie b?xphm cyg..'pastu die anta kt mak die,agknye terlalu sedeh kot tgk org tunang.aha.wiwi wiwi kaka sygg wiwi sgt..hope kite ley jupe agy yeh?? :)


My Mr.bachelor at engagement days :)



lau nk thu spe my mr.bachelor tue la die,wt muke senget.aha.xsangka cute jgk bile aku bertudung.ehe.ske betol mr.bachelor nie,ceap ckp 'kan cntek pki tudung,pki la slalo sejok mate memandang'.aku pon ckp 'slame nie bru nmpk ke cyg pki tudung,?aish.nnti2 la yer?aha.act,yg snap nie adik die sya tue,pndi snap.thx sya!ehe.aku nie jarang pegy tgk org b'tunang slalo pegy time org b'sanding jek.even cm saudara mara aku pon aku jarang nk pegy,so agk blur ngn adat istiadat org t'ganu,mungkin berbeza dgn care istiadat org kl.sbb mse aku tgk majlis upacara tuanang tue ade lak pengerusi majlis yg sebok dok tnye harga mas kawen la,harga hantaran la,mcm nk marah pon ade.aku juz dgr n teliti,ade ke org kl wt cmnie??n then aku tgk hantaran bg pihak pompuan pon simple jek,lau aku tgk mcm keluarga kau dorg lau bab2 hantaran hias mcm nk rak kalah artis,memg berpuas hati la lau suh keluarga2 aku wt.b4 engagement tue,aku n mak mr.bachelor nie sempat neli buah2 utk hantaran n pegy butik  pengantin.amek barang2,cntek jgk mok aku wt neh,aku pon tolg2 hias jgk n bg idea lagi.ehe.aku ckp kt mok aku 'mok,lau tmpt kotak cincin nie kite wat la mcm sarang burung'cantek mok memandangkan tema mok nie coklat emas,oke x mok?' and mok aku ckp 'bgus ank mok nie,oke jgk.'.aku pon senyum2 lebar smpi xley nk cover dah.ahahaha.syg ke mok aku nie pn.zaharah harun.love my bakal mommyku..ehe :P


p/s : i really love this family.supporting,sporting,loving and careless.i want to be part of their family so badly.thx mok coz owez mskkn lauk sedap2 n bawa farah jln2 sekitar bndar t'ganu.mok sgt baek n penyayang.ngeee

suke dengan entri ini?like aje laa !jgn lupe komen skali oke? ^_^

0 Budak Comeyy:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger.../>
PERHATIAN !Segala yang terkandung didalam blog ini adalah original idea oleh Farah Eyda©.
back to top