Tuesday, February 22, 2011

Novel cinta #1

aku ingat ada kamu..rupanya tidak.disaat aku memerlukan kasih sayang.ini balasan kau bagi.
sayang??cinta??apa itu?bagaimana rasanya??aku mula binggung bagaimana rasanya itu cinta.bukannya aku tidak tahu bagaimananya bercinta cuma aku sedikit keliru perkataan cinta.cinta bagi aku apabila seorang jejaka dengan seorang wanita yang mempunyai perasaan sesama lain iaitu dua hati satu jiwa maka timbulnya itu cinta.cinta lahir dengan hati yang ikhlas.dengan keikhlasan maka cinta itu boleh menjadi cinta sejati.oh alangkah indahnya itu cinta.itu secebis pemahaman yang dapat aku olah mengenai cinta.bagaimana pula aku didalam 'cinta'?dengan siapa aku bercinta??ye..memang aku sedang bercinta.bagaimana pula dengan rasanya cinta itu?ye..memang indah.disaat bersama dengannya tidak dapat aku gambarkan dengan kata-kata.itu aku ceritakan bagaimana dipermulaan cerita cinta aku.semuanya nampak indah dimata aku.alangkah ruginya jika tidak bercinta.cinta boleh wujudkan kenangan sehingga ingatan terhadap cinta sangat kuat dan merupakan perkara paling utama didalam kehidupan.tetapi cinta pada allah adalah keutamaan bagi umat islam.jangan lupa pada-Nya.

hari ini pada 22/2/2011.aku mendapat sms darinya.alangkah terkejutnya aku.sampai aku tidak sanggup untuk membaca lagi.cukuplah sekali sms yang dia hantar dengan perkataan macam itu.yaallah,benar kata mu yaallah.sedangkan manusia ini boleh lupa dengan lima rukun islam yang didarjatkan mu pada manusia,apatah lagi sesama manusia??inikan pula cinta??aku terpaku.lidahku kelu.lukanya hatiku."and i have to tell you who are you"?mesej darinya. yaallah,selama ini aku dengan siapa?selama ini aku bercinta dengan siapa??lelaki yang aku kasihi.lelaki yang aku sayangi.lelaki yang sentiasa didalam ingatan aku.rupanya ini balasan dia beri padaku sehingga dia sanggup berkata begitu.yaallah.tabahkan hatiku menghadapi cinta.cinta ini kadang-kadang manis.kadang-kadang pahit.aku cuma minta dia sayangkan aku seadanya.layan aku semanisnya.lelaki seharusnya lebih menonjol.kenapa dan mengapa aku mendapat layanan macam ini darinya??betapa kasarnya layanan dia.aku tak sanggup dikasari macam itu.kata-kata dia memang pedih.sehingga aku terasa sekarang.mungkin aku akan ingat selamanya.semalam..dia kata aku berkira.duit??yaallah dia tidak tahu bahawa duit itu aku dapat pada hari jumaat.aku malas nak bagitahu dia mengenai hal itu.rupanya cek yang aku terima itu tersalah akaun nombor dan jumlah pun salah.kakak di ofis aku cakap bende itu nak kena diubahkan ambil masa sehingga jumaat.dia tidak tahu.kalau aku bagitahu mesti dia salah faham seolah aku ingin mengelak darinya.bagaimana aku ingin berterus terang padanya?aku takut nanti dia marah aku dan dia tuduh aku menipu.tidak ada niat sekali pun aku ingin menipu dia.aku sanggup berkorban apa sahaja untuknya apatah lagi dia didalam kesusahan sekarang.aku sanggup untuk menghulur bantuan.tapi..tidak sangka ini terjadi.bagaimana??kalau lah dia tahu hal seperkara ini mungkin perkataan yang menyakitkan hati tidak timbul.disebabkan hal sebegini aku mendapat balasan yang tidak enak darinya.sakit hati ini yang aku rasai.yaallah..tabahkan hati aku menduga ujian dariMu yallah.aku cuba tanam perasaan ini.kadang-kadang selain dari masalah itu..aku juga mahu lihat dia memanggil aku dengan nama-nama yang 'sweet'.dulu dia penah buat,tapi lama-kelamaan tidak lagi.aku mahu seperti orang lain rasakan.aku wanita.aku patut merasainya.dia lelaki patut memberi lebih.itu kelebihan lelaki untuk mengambil hati wanita.bila aku merajuk ke sedih.aku langsung tidak dindahkan.aku mahu juga dia pujuk aku dengan kata-kata 'sweet'.yallah sedih betul.kalau aku cerita panjang-panjang pun ending tetap tergantung.tapi memang sedih sangat bila dia cakap 'who are you'?gila sangat laa..semalaman aku menangis.aku ambil jalan mudah dengan tidur saja.tapi didalam tidur pun aku bermimpi sedih.memang perasaan aku didalam onak dan duri.sakit sangat...bagaimana mahu buat nie????sunyi betul seolah dia buat tiada benda yang berlaku.entahlah.buntu.buntu.buntu.diam itu lebih baik dari bercakap.kalau bercakap mesti dia salah faham dan alasan dia aku juga pun begitu.arghhhh!serius memang kepala tengah sakit.banyak sangat memikirkan...

kata hati :"he never have sense of humor and romance".i called him "puppet" no feeling.he's know eat.sleep.game.that's all.yallah,if u listen me how i'm feel i want he's change.more i'm ever wanted.just want he's caring about this relationship.if he's read my thoughts..i want he's understood how i'm felt now..

suke dengan entri ini?like aje laa !jgn lupe komen skali oke? ^_^

3 Budak Comeyy:

Anonymous said...

saya sedih baca ni.
just do the right things for yourself ok :)

Farah Eyda @ Rara Emiliockii said...

thx fer ur careless..can i noe who u are??did i noe u??

Farah Eyda @ Rara Emiliockii said...

la

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger.../>
PERHATIAN !Segala yang terkandung didalam blog ini adalah original idea oleh Farah Eyda©.
back to top