Wednesday, March 2, 2011

Tips menghadapi PJJ?



apakah itu PJJ?? PJJ bukanlah bermaksud PENDIDIKAN JARAK JAUH tetapi PERCINTAAN JARAK JAUH. *hamboi.entry pasal cintan-cintun bagai. eh. suka hatilah! haha.macam aku sendiri pun sedang mengalami PJJ.alhamdulliah segalanya berjalan dengan lancar.apa yang penting untuk menghadapi PJJ ini adalah seperti dibawah.*even pengalaman aku tadelah sehebat macam orang kapel lebih 3tahun.tapi aku turunkan juga tips and trick yang berguna untuk readers2 semua.ewahh!

Bagi aku Korunk mestilah ikut 5 STEP ini..
  • JUJUR-jujur setiap benda yang kita lakukan.terutama ketika mahu keluar atau sesuatu perkara yang patut korunk kena jujur
  • SETIA-kalau sayang mestilah kena setia kan?selalulah menjaga hati pasangan masing2.jangan cuba korunk sakiti pasangan korunk oke?
  • KEPERCAYAAN-percaya dengan tulus dan ikhlas.kalau korunk sayangkan pasangan korunk mesti kena percaya.jangan pula sangsi dan kuat curiga.kebarangkalian membuat dia rimas.
  • SHARING IS CARING-berkongsilah apa jua perkara.sekurangnya korunk ini mengambil berat pasal dia.even dia sakit ke,ada masalah lain ke cuba untuk mengambil tahu.even private pun sedikit sebanyak korunk perlu juga care oke?
  • SELALU CONTACT-tak salah jika mahu contact hari-hari pun asalkan pasangan korunk tak kisah dan tidak sibuk.tujuan adalah untuk membuat dia rasa bahagia memiliki korunk yang selalu cuba untuk menanya khabar.alangkah gembira kan ?tapi jangan lah cuba cari pasal pula.tercetus pula perang.ehe.

mudah bukan?apa susahnya nak bagi pasangan korunk bahagia disamping korunk.asalkan dia gembira sudah.jangan la pula 'ahh,patutnya lelaki la yang buat mcm tue,inikan perempuan?come on la xgentle' ternyata ini adalah SALAH! jgn korunk cuba buat andaian mcm ini.seolah korunk cuba menunjukkan keegoan pada lelaki.lelaki memg xske perempuan yang ego dan terlalu kawal sehingga mengalahkan ibubapa pula.ini sememang salah cara korunk jaga pasangan korunk.kalau ada yang xpuas hati pada pasangan korunk cuba la slowtalk ke..bincang hati ke hati bagi menjana hubungan yang bahagia.insyaallah hubungan korunk dengan pasangan korunk akan membuahkan kebahagian disuatu masa.

akhir kata pantun dua kerat dari aku :

berjalan kaki tersepak batu
terguris hati siapa yang tahu.

kata hati:aku xdelah perfect sgt.sememangnya aku mempunyai banyak kelemahan.tapi aku cuba sedaya upaya utk membuatkan si dia bahagia bersamaku.even kekdg aku xley lari dgn keegoan aku tapi aku cube utk kawal perasan itu.ada juga secebis perasaan dihati yg curiga terhadap cinta dia pada aku.tapi dia byk menyakinkan aku,maka aku thu ternyata dia sgt sygkan aku.aku bersyukur dan bahagia disamping dia.sedikit pun xde perasaan dendam atau marah yg melampau,even kekdg ade juga die mcm wt aku marah n sedih tp disbbkan syg..aku tepis jauh2 perasaan itu.ternyata die sgt sempurna dimata aku.mana mungkin aku mahu curang?tidak sesekali curang pada dia.even die nk curang..die patut pk sejuta kali utk membuang aku jauh2...thx MOHD HAZEEQ SHAHMIE BIN ROHAIMIE.love u with my strong heart!!!muawcx!!!


suke dengan entri ini?like aje laa !jgn lupe komen skali oke? ^_^

0 Budak Comeyy:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger.../>
PERHATIAN !Segala yang terkandung didalam blog ini adalah original idea oleh Farah Eyda©.
back to top