Friday, March 11, 2011

Suka vs Sayang (:

 act,mse ak ngah blogwalking td.ak ade terjumpak blog yg sememg ak knl sgt die.'emma lina'.ak kenal die since kt fb lgi.ak selalu mengikuti die punye fb dlu.sbb mse tue ak ske tgk die b'sama dgn 'ex' die dlu.sbb 'ex' die dlu model and dah jd pelakon now.so smemangnye ak xpenah miss lupe die.emma lina nie ak tgk memg die seorg yg tabah skali.ak kagum ngh sifat die.even die kehilang insan yg die sayangi,die still move on with her life.bagus tue.jgn terlalu mendambakan sgt hal2 yg lepas dan terlalu desperate sgt perasaan tue kt org yg bukan jodoh kite biar tuhan yg tentukan.tuhan jdikan kite as manusia utk taat pada die.maka die menciptakan lelaki dan wanita utk kite,tp ingt 'CINTAKAN ALLAH KERANA LELAKI ITU'' dan 'CINTAKAN ALLAH KERANA WANITA ITU' ayat nie ak amek dari petikan cerita 'syahadat cinta' cerita indon.mengisahkan perasaan dan nafsu.bagaimana kite nk kawal perasaan itu dlm konsep islam.memg ak terharu and membuatkan ak sedar.semalam ak ade wt keje bodo sebabkan 'cinta'.ak memg bodo sgt.ak 'melukakan diri sendiri' sbb utk memuaskan perasaan hati yg terluka.mse tue memg ak dah hilang pedoman.rupanya ak silap.yg sentiasa dgn ak adlh penciptaku..'allah'.betapa menyesalnya ak.hidup ini sementara.hidup ini sebahagian ujian dariNya.yaallah...Kau ampunilah dosa-dosaku yallah..sesungguhnya aku adalah manusia yang lemah..manusia yang hilang akal dek kerana perkara-perkara yang tiada kepentinganya selain mu yallah..aku sebagai hambamu sepatutnya mentaatiMu yallah..sesungguhnya aku ingin bertaubat padaMu yallah..berikanlah aku petunjuk dijalanMu yallah..amin~ 
Sekadar utk pengetahuan .terpulang pada anda oke?^_^

1. Si dia melayan kamu sama seperti teman-temannya yang lain hinggakan tiada langsung keistimewaan untuk kamu. Aktiviti kamu berdua lebih banyak kepada berseronok dan bergembira sahaja kerana itu tujuan sebenar si dia berkawan dengan kamu untuk hiburkan hatinya. 
 2. Si dia tak pernah rasa bersalah apabila menyakiti hati kamu.
 3. Si dia mengelak dan tidak suke berbicara tetang masa depan apatah lagi soal hubungan kerana ternyata si dia masih belum yakin dengan kamu.
 4. Si dia bawa kamu ke mana-mana termasuklah ketika berkumpul bersama teman-temannya tetapi ada waktu-waktunya atau dengan orang-orang tertentu si dia malu untuk membawa kamu malah kalau boleh tidak mahu menampakkan kamu dan dia rapat bersama.
 5. Apabila kamu sakit ataupun bermasalah si dia mendengar tetapi sekadar mendengar tanpa ada sebarag tindakan ataupu bantuan. 
 6. Si dia sukar untuk menerima kekurangan yang ada pada diri kamu sehinggakan kamu takut untuk menjadi diri sendiri apabila bersama si dia, sebaliknya kamu cuba jadi seperti yang si dia mahukan. 
 7. Apabila si dia dalam kesusahan, kamulah tempatnya meminta pertolongan. semasa inilah si dia akan melayan kamu sebaik-baiknya dan waktu ini jugalah kamu akan rasa si dia sangat sayangkan kamu. Walaupun pada hakikatnyatidak. Si dia sukakan kamu kerana boleh jadi kawan yang baik. 
 1. Si dia begitu mengambil berat tentang diri kamu terutama apabila kamu sakit dan bermasalah. Bukan itu sahaja si dia membantu kamu tanpa mengharapkan sebarang balasan dan kerana itulah ada ketikanya kamu sendiri tidak tahu yang si dialah yang membantu kamu.
 2. Sekiranya ada teman-teman atau sesiapa sahaja yang cuba memburukkan kamu, si dia pantas mempertahankan kamu.
 3. Si dia tidak suka sekiranya kamu berpakaian seksi ataupun sengaja menunjukkan bentuk badan kamu pada orang lain. Bukan kerana cemburu tetapi kerana si dia tidak mahu kamu di jadikan bahan diketawakan atau dipersendakan. 
 4. Si dia sentiasa akan berterus terang dengan kamu termasuklah soal perasaannya.
 5. Si dia tidak akan sesekali menyakiti perasaan kamu malah setiap kali si dia meninggikan suara ataupun memarahi kamu setiap kali itu juga si dia akan menyalahkan diri sendiri. 
 6. Si dia tidak malu utuk memperkenalkan kamu sebagai insan istimewanya pada sesiapa sahaja malah kalau perlu meletakkan dirinya serendah-rendahnya pun si dia sanggup untuk memberitahu betapa si dia mencintai kamu. 
 7. Setiap kali keluar bersama si dia akan pastikan hari tersebut akan menjadi hari yang bermakna buat kamu berdua serti tidak sia-sia 8. Selalu bercerita tentang masa depan dan mengangan-angankan sebuah kehidupan yang bahagia.



Credit to : emmalina

suke dengan entri ini?like aje laa !jgn lupe komen skali oke? ^_^

0 Budak Comeyy:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger.../>
PERHATIAN !Segala yang terkandung didalam blog ini adalah original idea oleh Farah Eyda©.
back to top