Monday, March 14, 2011

Tsunami di jepun !

8.9 skala.bayangkan betapa kuatnya kesan gegaran itu.

OMG!i've got shock with this news.ak xthu hal jepun dilanda tsunami smpi je ak blk uma after keje mak ak bgthu psl tsunami kt jepon tgh melanda skunk.ak cm xcye jek pastu mak ak ckp jpg kul 6ptg cam ade tempias kena kt persisiran pantai belah labuan dan area sabah.1.46 petang tadi (masa solat jumaat kot berlaku) Jepun dilanda gempa bumi yang tersangat besar - terburuk sejak 1900 - 8.9 SR! Kalau 5 pun dah buat bangunan runtuh, inikan pula 8.9 kan? memang sangat teruk kesannya. Sebab timeline twitter penuh dengan #prayforjapan hashtag, aku pun tumpang sekaki tengok berita terbaru. Ada beberapa link yang sangat berguna untuk ikuti perkembangan gempa bumi - tsunami ini.

kat bwh nie ak bgi link utk korg thu lebih lanjut mengenai jepon kene tsunami nie

 http://blogs.wsj.com/japanrealtime/2011/03/11/live-blog-japan-earthquake/

Mari kita lihat dan sama-sama sedekahkan doa..
ngerinya ak..
ranap gile.abes sume kete melambung.rumah pon hancur.
Memang ngeri tengok tsunami yang terhasil dek gempa bumi ni meranapkan habis tanaman dan di beberapa banda di jepun pun dah teruk kena. Banyak kenderaan yang dihanyut macam tu je. Setakat ni dah ada 8 orang disahkan mati. Walaupun dieorang dah jangka akan berlakunya gempa bumi ni, tapi masih berlaku kematian. Kuatnya kuasa Dia!
Kepada orang malaysia, sama-samalah berdoa untuk mereka yang terlibat ini supaya dipermudahkan urusannya. Ni kt bwh ada video yang aku record pakai camtasia dari aljazeera, betapa teruknya tsunami yang melanda sana!jom lihat..

Ini sebahagian video yg sempat dirakamkan sebelum kejadian..

 pss : Sabah dan Labuan dijangka akan terkena 'tempias' tsunami ini, dinasihatkan jangan berada ditepi pantai sepanjang pukul 6 hingga 12 malam ini - Amaran oleh TV3.

suke dengan entri ini?like aje laa !jgn lupe komen skali oke? ^_^

0 Budak Comeyy:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger.../>
PERHATIAN !Segala yang terkandung didalam blog ini adalah original idea oleh Farah Eyda©.
back to top